Ακολουθώντας τη ροή του ποταμού & της θάλασσας

Κατά τη δεύτερη βδομάδα των Θερινών ΔΕΝ (2-7 Ιουλίου 2012) ομάδες παιδιών, προεφήβων κι εφήβων είχαν την ευκαιρία να έρθουν δύο φορές στο Νέστο. Έτσι, κι ενώ βρισκόμαστε σήμερα ακριβώς στη μέση των Θερινών ΔΕΝ, κι οι ομάδες έχουν συνυπάρξει σε τρεις ημερήσιες κατασκηνώσεις. Οι νέοι στην παραλία Μέσης συνέχισαν να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση ομάδων οι οποίες δέχονται νέα μέλη στη θερινή δράση των ΔΕΝ. Κύρια δραστηριότητα ήταν το στήσιμο ενός ιδιαίτερου χώρου με φυσικά υλικά (άμμο, πέτρες, ξύλα, μικρές μπάλες από φύκια), και η δημιουργία ενός ιστού από σκοινί ως "σκεπή του χώρου". Το κεντρικό ξύλο που στηρίζει τον ιστό ονομάστηκε "η κολόνα του σπιτιού μας"!

Ας ακολουθήσουμε τη ροή του ποταμού, όπως την αφηγείται η ομάδα εμψυχωτών των Θερινών ΔΕΝ:

ΑΝΙΧΝΕΥΟΝΤΑΣ ΤΗ ΡΟΗ ΤΟΥ ΠΟΤΑΜΟΥ στο Νέστο

Για την ομάδα παιδιών...

thDEN12wk2 paidiaD...η εβδομάδα κύλησε καλύτερα, διότι οι δραστηριότητες ήταν πιο δομημένες, οι στόχοι ήταν πιο ξεκάθαροι και είχαμε χρονοδιάγραμμα που τηρήθηκε σε μεγάλο βαθμό. Ο πηλός είχε πολύ μεγάλη απήχηση και μπόρεσε να κρατήσει το ενδιαφέρον των παιδιών. Επίσης διαμορφώθηκε και το παραμύθι από τις ομάδες στη στέρνα όπου αναδείχθηκαν οι ήχοι της φύσης και πως αυτοί βγαίνουν από τα στοιχεία και τα πλάσματα. Τα παιδιά είχαν πλήρη οπτική και ακουστική επαφή με το περιβάλλον. Τα αθλήματα-παιχνίδια άρεσαν πολύ στα παιδιά και τα βοήθησαν να αισθανθούν περισσότερο ομάδα. Χόρεψαν μαζί χορούς, ανακαλύπτωνατς με τα σώματα τους την παράδοση. Διαπιστώσαμε ότι μπορούμε να δημιουργούμε το αίσθημα της ευθύνης στα παιδιά, θέτοντας όρια τα οποία τα καταλάβαιναν και τα αποδέχονταν. Η πρωινή μας αλληλοενημέρωση μας βοηθούσε πολύ την οργάνωση και την κατανόηση του συνολικού πλάνου. Η ομάδα, εξερευνώντας το φυσικό περιβάλλον και ανακαλύπτοντας το συνδυασμό ων στοιχείων  της φύσης (χώμα + νερό = πηλός), λαξεύοντας αυτό το φυσικό στοιχείο δημιούργησαν φιγούρες και αντικείμενα από τα ερεθίσματα που τους πρόσφερε το φυσικό περιβάλλον, δημιουργώντας παράλληλα όνειρα και σκέψεις για το πώς θα συνεχίσουν και θα εμπλουτίσουν τις δημιουργίες τους. Μεταξύ εμψυχωτών και παιδιών άρχισαν να χτίζονται σχέσεις εμπιστοσύνης, πράγμα που τους βοηθάει να ανοιχτούν και να εκφραστούν και στην υπόλοιπη ομάδα.

Για την ομάδα προεφήβων...

...αυτή η εβδομάδα ήταν πιο δομημένη και συμπεριλάμβανε το θέμα μας που είναι το περιβάλλον και συγκεκριμένα η προστασία του, αλλά και την δημιουργικότητα μέσα από τις κατασκευές. Τα παιδιά φάνηκαν να είναι ευχαριστημένα και πολύ αφοσιωμένα με τις δραστηριότητες. Ο προβλεπόμενος χρόνος ήταν όσος ακριβός χρειαζόταν αφού τα παιδιά τελείωναν την δραστηριότητα ένα 10 λεπτό πριν το φαγητό. Επίσης η ώρα που φτάναμε στο ποτάμι ήταν κατάλληλη για βουτιές, αφού η στάθμη του νερού ήταν σε επιθυμητά επίπεδα. Η κοινή βουτιά και η ολομέλεια ήταν ευχάριστη για τα παιδιά και ήταν κάτι που και τα ίδια ζητούσαν. Τέλος το κλείσιμο με την μορφή που είχε, άφηνε μια υπενθύμιση στα παιδιά την οποία θα περνάν μαζί τους.

Για την ομάδα εφήβων...thDEN12wk2 efivoi2

...ακούστε μια ιστορία τίτλο "ΟΙ ΠΗΛΑΝΘΡΩΠΟΙ".

thDEN12wk2 efivoi1Η ιστορία αρχίζει σε ένα καταπράσινο χωριό, που το διασχίζει ένα φιδωτό ποτάμι και κρύβει στο βουνό του ένα πλούτο, τον πηλό. Οι άνθρωποι του χωριού από νωρίς ανακάλυψαν την αξία του και αποφάσισαν να τον αξιοποιήσουν."Έσμιξαν" τα δύο στοιχεία της φύσης, το νερό από το ποτάμι και τον πηλό από το βουνό και δημιούργησαν τη φυλή των Πηλούμπα, τους Πηλάνθρωπους. Το "σμίξιμο" αυτό, παρά τις δυσκολίες του (κριτική, κοροϊδία, πόνος και δύσκολα συναισθήματα) γέννησε το "φυλακτό των Πηλανθρώπων", ένα τοτέμ.

 

ΑΝΙΧΝΕΥΟΝΤΑΣ ΤΑ ΚΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ στην παραλία Μέσης

mesi2spitiΗ δεύτερη εβδομάδα έφερε μαζί της πολλές προκλήσεις. Το "δελτίο καιρού" των ημερών μιλάει για καλοκαιρινά μπουρίνια στην παραλία αλλά και στις σχέσεις που καλλιεργούμε μεταξύ μας. Συνεχίσαμε να φτιάχνουμε "το σπίτι μας" με δημιουργικές κατασκευαστικές δραστηριότητες: mesi2xeira1mesi2xeria2φτιάξαμε έναν πολύχρωμο ιστό από σκοινί ως "ταβάνι", βάψαμε σεντόνι και την τοποθετήσαμε γύρο από τα ξύλα για να μας προστατεύει απ' τον ήλιο, βάψαμε κολοκύθες και τις κρεμάσαμε στο δεντράκι μας, παίξαμε σταυρόλεξο του καλοκαιριού μαθαίνοντας καινούργιες λέξεις, φτιάξαμε δίσκους με άμμο όπου κολησαμε άμμο και κοχύλια πάνω στους δίσκους. Επίσης δημιουργήθηκε ομάδα εφήβων όπου το ενδιαφέρων τους ήταν να κάνουν Graffiti και το συζητήσαμε που και πως μπορούμε να κάνουμε Graffiti στην Μέση.