Διαφορετικοί Τ(ρ)όποι Συνύπαρξης με κοινό προορισμό το Μέλλον

dreamcatcherDENΣυνεχίζοντας το γεφύρωμα του ΠΕΜ με την τοπική κοινωνία, τα Δημιουργικά Εργαστήρια Νέων σχεδιάζουν δράσεις με σκοπό να ενθαρρύνει περισσότερο τη διαπολιτισμική συνύπαρξη νέων και ενηλίκων στην τοπική κοινωνία.Τα ανοίγματα έχουν στόχο να στηρίξουν ειδικά τους νέους σε τρεις ηλικιακές φάσεις:

α) Έφηβοι Λυκείου που βρίσκονται ένα βήμα πριν το πανεπιστήμιο, ενθαρρύνοντας τους να ανακαλύψουν δεξιότητες και δυνατότητες που οι ίδιοι διαθέτουν. Οι συναντήσεις γίνονται ειδικότερα για να στηρίξουν όσους βρίσκονται σε μετάβαση από το Λύκειο στο Πανεπιστήμιο, και να τους βοηθήσουν στις επιλογές ζωής που καλούνται να κάνουν, καθώς και στην ανάπτυξη μεγαλύτερων κινήτρων για την επίτευξη των στόχων τους.

β) Έφηβοι Γυμνασίου που έχουν πολλαπλή προηγούμενη συμμετοχή σε δράσης των ΔΕΝ. Θα δημιουργηθεί μια σταθερή ομάδα εφήβων-πυρήνα που θα ανοίξει στη συμμετοχή νέων μελών και θα λειτουργήσει καταλυτικά, προετοιμάζοντας τη καλοκαιρινή κατασκήνωση.

γ) Νέοι ενήλικες-φοιτητές. Σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Τμήμα του ΑΠΘ, θα δημιουργηθεί μια ομάδα φοιτητών η οποία θα έχει την ευκαιρία να γνωρίσει τα ΔΕΝ, να ευαισθητοποιηθεί στην κοινωνικό-πολιτισμική εμψύχωση νέων, και να έχει ενεργή συμμετοχή τόσο στη δράση Λυκείου (στην επίσκεψη των μαθητών στο ΑΠΘ) όσο και στην καλοκαιρινή κατασκήνωση, λειτουργώντας ως καθοδηγητές στην πορεία μετάβασης των εφήβων.

Δράση εφήβων Λυκείου: Η δράση θα περιλαμβάνει τρία στάδια - την προσέγγιση και  ενημέρωση των νέων για τους στόχους της δράσης, μια σειρά συναντήσεων προετοιμασίας και μια σειρά συναντήσεων αποτίμηση της δράσης.

  • Εγώ και ο τόπος μου: Γνωριμία, προσδοκίες και συμβόλαιο ομάδας.
  • Εγώ μέσα από τα μάτια των άλλων: Επικεντρωνόμαστε στα θετικά χαρακτηριστικά μας μέσα  από τα μάτια των άλλων και μιλάμε για τα παιδικά μας όνειρα.
  • Εγώ και τα όνειρά μου: Στόχος να αναδείξουμε πώς οι δεξιότητες, ικανότητες, και τα θετικά στοιχεία συμβάλλουν στην επιλογή του επαγγέλματος.
  • Πόσα εγώ φτιάχνουν το εμείς: Να αποκτήσουν την διαπολιτισμική ικανότητα να εργάζονται σε ομάδες.
  • Εμείς αναζητούμε τον κόσμο μας (1): Να εμπλουτίσουμε τις γνώσεις  μας μέσα από την ομαδική εργασία. Θα ανατρέξουμε στον διαδικτυακό τόπο του ΑΠΘ και θα αποτυπώσουμε τα ερωτήματά μας προς τους καθηγητές ώστε να είμαστε προετοιμασμένοι.
  • Εμείς αναζητούμε τον κόσμο μας (2): Να κάνουν μια παρουσίαση μέσα από τα μάτια τους.
  • Εμείς φτιάχνουμε κοινές βαλίτσες: γνωριμία των παιδιών των δύο τόπων - γεμίζουμε τις βαλίτσες μας με εφόδια και εργαλεία για το ταξίδι.
  • Ταξίδι με προορισμό το μέλλον: Eκπαιδευτική μονοήμερη εκδρομή στο ΑΠΘ
  • Εμείς και οι εμπειρίες μας: Αξιολόγηση των εμπειριών, αποτίμηση της δράσης και προετοιμασία του κλεισίματος.
  • Όλοι μαζί: Εκδήλωση, παρουσίαση και ολοκλήρωση της δράσης.

Δράση εφήβων Γυμνασίου: σκοπός είναι να δημιουργηθεί μια σταθερή, διαπολιτισμική ομάδα από μέλη που είχαν εμπλακεί και στο παρελθόν σε διάφορες δράσεις των ΔΕΝ. Παράλληλα, αυτό το στεγανά κλειστό μοτίβο, δεν αποτέλεσε μια πολύ ικανοποιητική ιδέα, γι αυτόν τον λόγο έγινε ένα άνοιγμα για ενσωμάτωση και νέων συμμετοχών. Παλιά και καινούρια μέλη θα μπουν σε μια περιπέτεια ανακαλύψεων, αξιοποιώντας ικανότητες και δεξιότητες, δουλεύοντας τις έννοιες ομαδικότητα, συνεργασία, σεβασμός και κοινούς στόχους. Πιο συγκεκριμένα:

  • ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΩ

Ποιοι είμαστε;
- γνωριμία μεταξύ μας. Το όνομα που θα δώσουμε στην ομάδα μας. Κάποιο κοινό σύμβολο που να αναγνωρίζουμε ως δικό μας και θα μας αντιπροσωπεύει.
- ανακαλύπτω τα θέλω και τις προσδοκίες μου μέσα στην ομάδα αλλά και για την ίδια την ομάδα.
- ανακαλύπτω τον εαυτό μου – (σε τι είμαι καλός, τα δυνατά μου σημεία, δεξιότητες που έχω αποκτήσει, τρόποι που εκφράζομαι).

  • ΕΞΕΛΙΣΣΟΜΑΙ

Που θέλουμε να πάμε/ να φτάσουμε;
- η ομάδα θα χρειαστεί να διανύσει μια πορεία, να δουλέψει ήδη υπάρχουσες δεξιότητες/να ανακαλύψει νέες, να ώστε να πραγματοποιήσει τις επιθυμίες της.
Πώς θα το πετύχουμε αυτό;
- να μάθουμε στην συνεργασία, σε όποια μορφή και αν είναι μέσα στην ομάδα. Να ξεφύγουμε από αυτό που θεωρούμε «ασφάλεια», με το να συσχετιζόμαστε μόνο με αυτούς που νιώθουμε πιο κοντά μας.
- να αποκτήσουμε εμπιστοσύνη στους άλλους, αλλά και στον ίδιο μας τον εαυτό.  
- να δεθεί η ομάδα και να έχει ευελιξία. Δεν είμαστε μόνοι σε αυτήν την πορεία, ούτε θα είμαστε μόνοι όταν φτάσουμε στον προορισμό μας.

  • ΣΥΝΥΠΑΡΧΩ

Μέσα από αυτήν την πορεία και το βίωμα, θα κατανοήσουμε βαθύτερα το νόημα της συνύπαρξης, της διαφορετικότητας και της αποδοχής.

Θερινή δράση κατασκήνωσης : Όλα τα παραπάνω θα αποτελέσουν βασικά στοιχεία για τον δρόμο προς την τελική και ενιαία μας δράση, μια γέφυρα προς τη

  • ΣΥΜΒΙΩΣΗ

Έτοιμοι για τον τελικό μας προορισμό!  
Η δράση αυτή θα ολοκληρωθεί τον Ιούλιο του 2018, όπου οι μαθητές μαζί με μια ομάδα φοιτητών θα ανακαλύψουν τη συμβίωση μέσα από την οποία η ανάληψη ρόλων, η αλληλεπίδραση όλων αυτών των νέων  (οι φοιτητές θα λειτουργήσουν ως καθοδηγητές) καθώς και η οργανωμένη καθημερινότητα μιας κατασκηνωτικής εμπειρίας θα τροφοδοτήσει τους νέους με όσα εφόδια χρειάζονται αρχικά και θα τους απαλλάξει από φόβους, απορίες, ανησυχίες σχετικά με το μέλλον τους.


laptopCartoon...για να παρακολουθήσετε τις περιπέτειες των νέων καθώς ανοίγουν διαπολιτισμικά παράθυρα κι ανακαλύπτουν τ(ρ)όπους συνύπαρξης με κοινό προορισμό το μέλλον, επισκεφτείτε το δίκτυο νέων ΔΕΝ για την χειμερινή-ανοιξιάτικη δράση και ακολουθήστε τη ροή των θερινών ΔΕΝ!

 

Δίκτυο συνεργατών ΔΕΝ 2017-2018

Σεβάλ Οσμάν Ογλού, Μάκης Σπυριδόπουλος, Χριστίνα Τσιμούδη (κύτταρο συντονισμού των ΔΕΝ) - Νιχάτ Εμίν Κεχαγιά, Αλεξία Πασαδάκη, Εμέλ Χατζησερήφ, Ελένη Αγγελίδου, Δήμητρα Αρμούτογλου, Σεϊλέν Εμίν Κεχαγιά (κύτταρο εμψύχωσης της δράσης των ΔΕΝ)