Ακολουθώντας τη ροή: Θερινά ΔΕΝ

Ακολουθώντας τη ροή στο Νέστο

Πέμτπη 30 Ιουλίου - Σάββατο 1 Αυγούστου 2015

 

... κάθε τριήμερο μια καινούργια ομάδα νέων, κάθε τριήμερο ένα ταξίδι με αρχή, μέση και τέλος ...

... οι ταξιδιώτες του Νέστου μοιράζονται τις πολλαπλές αφηγήσεις τους ...

3N01
3N02
3N03
3N04
3N05
3N06
3N07
3N08
3N09
3N10
3N11
3N12
3N13
3N14
3N15
3N16
3N17
3N18
3N19
3N20
3N21
3N22
3N23
3N24
3N25
3N26
3N27
3N28
3N29
3N30
3N31
3N32
3N33
3N34
3N35
3N36
3N37
3N38
3N39
3N40
3N41
3N42
3N43
3N44
3N45
3N46
3N47
3N48
3N49
3N50
th15nestos
01/51 
start stop bwd fwd

Στην τριήμερη δράση συμμετείχε διαπολιτισμική ομάδα 34 μαθητών Δημοτικού
από την Κομοτηνή, την Ξάνθη, το Σούνιο, τα Φίλια, το Άκαρπο και τους Τοξότες.

 

Κάποιος κάποτε μας είπε ότι 34 νέοι κατέφθασαν πρώτοι. Σ’ ένα ποτάμι που Νέστο το έλεγαν θαρρώ. Και αγκάλιαζε τον κόσμο όλο στο παγωμένο του νερό. Κάποιοι ήρθαν από μακριά και άλλοι από κοντά. Από διάφορες πόλεις και χωριά... Μα ας πάρουμε τα πράγματα ανάποδα από την αρχή, Τοξότες, Ξάνθη, Άκαρπο, Φίλια, Σούνιο, Κομοτηνή. Συναντήθηκαν στην ίδια περιοχή, την ίδια εποχή. Ακούστε την ιστορία που έχει ο τόπος να μας πει...

“Το Τελετουργικό”

Ήταν η πρώτη μέρα του τελευταίου μήνα του καλοκαιριού, όπου οι κάτοικοι παρατήρησαν πως οι επισκέπτες είχαν σκοπό να καταστρέψουν το μυστικό υλικό, μαζί με τον θησαυρό του τόπου. Να το αφήσουν να λιώσει και να χαθεί, με όλη την ιστορία που κουβαλάει. Μιλώντας σε 4 διαφορετικές γλώσσες στις όχθες του ποταμού, λέγοντας πράγματα που κανείς δεν καταλάβαινε κάτι σαν τελετουργικό Η μεγαλύτερη απορία που γεννήθηκε τότε ήταν ΠΟΥ και ΠΩΣ αυτά έφτασαν στα χέρια τους. Και το μεγαλύτερο ερώτημα, ΓΙΑΤΙ δούλεψαν με αυτά με αγάπη και υπομονή, πριν πάρουν την απόφαση να το εξαφανίσουν. Πως έγινε γνωστό ότ δουλεύτηκε με φροντίδα και αγάπη; Μα επειδή απεικόνιζε πολλά διαφορετικά ανθρωπάκια να κρατιούνται από το χέρι και να χορεύουν γύρο από τον πιο κοινό τόπο που υπάρχει. Την ίδια μας τη γη.

“Το Μήνυμα’’

«Μια μέρα πριν το περίεργο τελετουργικό και την καταστροφή, ένα μήνυμα διαφορετικό από τα άλλα, ήρθε να ταράξει τα παγωμένα νερά, ζητώντας πράγματα εξωφρενικά». Πάνω σε ένα δέντρο, που εκείνη τη στιγμή παρατηρούσαν οι μικροί επισκέπτες/ εξερευνητές, εμφανίστηκε ένα περίεργο γράμμα που έδινε στοιχειά, τα οποία οδηγούσαν στο χώρο όπου υπήρχε το μυστικό υλικό. Έτσι, λοιπόν ξεκίνησαν να ακολουθούν πιστά τις οδηγίες με ανυπομονησία και περιέργεια, ώσπου στο τέλος έφτασαν. Ήταν ένα πανέμορφο μέρος, με μια λίμνη που φιλοξενούσε ζωή, μια βρύση που έρεε γάργαρο νερό και έναν πλάτανο με πυκνά, μεγάλα κλαδιά και φύλλα. Ένα μέρος που προστάτευε τον κάθε επισκέπτη. Αφού, λοιπόν απολάμβαναν τη φιλοξενία και την προστασία του χώρου, και αφού είχαν ξαποστάσει, είδαν πάνω στο παγκάκι μια λάμψη, κα έτρεξαν αμέσως να ανακαλύψουν τι κρυβόταν πίσω από αυτήν. Ήταν το μυστικό υλικό που είχε υποσχεθεί το γράμμα πως θα βρεθεί εκεί.

“Η Αποκάλυψη’’

Ήταν η πρώτη μέρα, εκείνη η μέρα που οι διαφορετικοί εξερευνητές είχαν συναντηθεί όλοι μαζί, μα κανείς δεν είχε φανταστεί πως έμελλε κάτι αναπάντεχο να συμβεί. Καθώς γνωρίζονταν μεταξύ τους και μοιράζονταν τις εμπειρίες, τους προβληματισμούς τους, και συζητούσαν για την σημαντικότητα της ασφάλειας σε έναν χώρο που δεν γνωρίζουμε πολύ καλά, Άρχισε να γουργουρίζει η κοιλιά. Βάλθηκαν να στήσουνε μεγάλο σοφρά με υφάσματα χρωματιστά. Και αφού και αυτό το λύσανε δρόμο πήρανε, δρόμο αφήσανε και στο ποτάμι καταλήξανε. Κάπου εδώ αρχίζει να ξετυλίγετε αυτή η ιστορία, Αυτή που είν’ μυστήριο και απορία. Κάπου ανάμεσα στο νερό και στο χώμα έκανε την εμφάνιση του ένα πάπυρος. Κανείς δεν ήξερε από πού και από ποιον ήρθε, ούτε τι ζητούσε, μέχρι που ανοίχτηκε. Ήταν ένα μήνυμα από 3 ψυχές που κρατούσαν συντροφιά σε κάποιους από τους μικρούς επισκέπτες έναν ολόκληρο χειμώνα, για τις οποίες ήταν όλοι ενήμεροι. Αυτό που γνώριζαν μέχρι τότε, ήταν πως οι 3 αυτές ψυχές ήταν ανεξάρτητες η μια από την άλλη και δεν συνδέονταν με κανένα τρόπο. Πόσο μεγάλο λάθος έκαναν! Το μήνυμα αποκάλυπτε πως ο εξωγήινος, ο Αλλιός και το Δέντρο των Ευχών, ήταν στην ουσία το ίδιο πράγμα, ένα πρόσωπο, μια ψυχή. Πολλά διαφορετικά χαρακτηριστικά ενωμένα, που ο καθένας μπορεί να τα δει μεμονωμένα, μα αν κοιτάξει καλύτερα θα διαπιστώσει πως πολλά ‘’διαφορετικά’’ μπορούν να χωρέσουν σε ένα πράγμα και να το κάνουν μοναδικό, ακόμα και μαγικό. Αυτό ήταν το μήνυμα που ήθελε να περάσει, γι’ αυτό υπέβαλλε τους μικρούς επισκέπτες/ εξερευνητές σε μια σειρά από δοκιμασίες γεμάτες μυστήριο… Ω, ναι! Ο κ. Αλλιός, ο εξωγήινος που κατοικούσε στο Δέντρο των Ευχών ήταν αυτός που έδινε όλα αυτά τα στοιχεία… που οδήγησε τους επισκέπτες στο μυστικό υλικό, που δεν ήταν άλλο, παρά φυσικός πηλός… που οδήγησε τους επισκέπτες στον θησαυρό του τόπου, που δεν ήταν άλλο από τα υλικά που υπήρχαν στη φύση….. που οδήγησε τους επισκέπτες στο μέρος που έκτος από παιχνίδι και χαρά χαρίζει και ζωή, που δεν ήταν τίποτα άλλο, παρά τα δροσερά νερά του ποταμού. Η αποστολή ήταν μια και κοινή: να δημιουργηθεί ένα μήνυμα, σύμβολο που ενώνει όλα τα διαφορετικά, να συνυπάρχουν χωρίς όμως να χάνουν την ιδιότητα και τη μοναδικότητα τους. Η ένωση πηλού, νερού και υλικών της φύσης σε ένα σχήμα που οι μικροί, φίλοι πλέον, αποφάσισαν. Όπως επίσης κατανόησαν πως όλα ανήκουν στη φύση και όλα επιστρέφουν εκεί. Οι κάτοικοι δεν γνώριζαν αυτή την λεπτομέρεια μέχρι εκείνη τη στιγμή. Πίστευαν πως το δώρο του τόπου τους θα καταστρεφόταν με το τελετουργικό. Μα σαν έκλεισαν τα μάτια και άνοιξαν τις καρδιές τους τα λόγια άρχισαν να είναι πιο ξεκάθαρα. Εκείνη τη στιγμή που το σύμβολο αφηνόταν απαλά στην αγκαλιά του τρεχούμενου νερού και χωριζόταν πάλι, όπως ήταν αρχικά. «Δίνουμε πίσω ό, τι πήραμε από τη φύση. Για να ‘χει και κάποιος άλλος να κερδίσει. Και το μήνυμα σε όλο τον κόσμο να διαλαλήσει» χαμογέλασαν…. γιατί η καταστροφή που φοβόντουσαν ήταν ό, τι πιο όμορφο είχαν νιώσει ποτέ.

Δήμητρα Αρμούτογλου, Φατός Αχμέτ, Σεϊλέν Εμίν Κεχαγιά, Μπετούλ Σιράκ

Δευτέρα 3 - Τετάρτη 5 Αυγούστου 2015

4N01
4N02
4N03
4N04
4N05
4N06
4N07
4N08
4N09
4N10
4N11
4N12
4N13
4N14
4N15
4N16
4N17
4N18
4N19
4N20
4N21
4N22
4N23
4N24
4N25
4N26
4N27
4N28
4N29
4N30
4N31
4N32
4N33
4N34
01/34 
start stop bwd fwd

Στην τριήμερη δράση συμμετείχε διαπολιτισμική ομάδα 43 μαθητών Δημοτικού
από την Ξάνθη, το Βελοχώρι, το Σέλερο, τα Φίλια, το Άκαρπο, το Εύλαλο, τον Κύρνο, το Άβατο, και το Μικροχώρι.

Ν4-40maties

Η Ομάδα "Δέντρα" αφηγείται το παραμύθι της: “Ο ΞΥΛΟΠΟΔΑΡΟΣ ΠΕΙΡΑΤΗΣ”

Μια φορά και έναν καιρό ήταν ο Ξυλοπόδαρος Πειρατής. Όταν πολεμούσε τους κακούς έχασε το ένα του μάτι. Στεναχωρήθηκε πάρα πολύ, αλλά συνέχισε να ταξιδεύει με το καράβι του μέχρι που έφτασε στον ποταμό Νέστο. Βγήκε στη στεριά και βρήκε ένα δέντρο για να ξεκουραστεί. Και τι να δει; Κάτω από το δέντρο βρήκε 40 μάτια να τον κοιτάνε. Τα μάτια αυτά τα είχαν αφήσει εκεί τα Δέντρα της γύρω περιοχής. Ο πειρατής για να ευχαριστήσει τα Δέντρα τους υποσχέθηκε ότι θα τα προστατεύει από το κακό για πάντα… Και ζήσανε αυτοί καλά και εμείς καλύτερα…

Η Ομάδα "Νερό" αφηγείται το παραμύθι της: “Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ”

Μια φορά κι έναν καιρό μαζεύτηκαν πολλά και διαφορετικά μάτια από διαφορετικές περιοχές. Στη συνέχεια ενώθηκαν όλες αυτές οι ματιές και αναδείχθηκε η δύναμη τους, όπου και ονομάστηκε η "ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ". Στη πορεία μεταμορφώθηκε σε ανθρώπινο σώμα. Στην αρχή ήταν αδύναμος δεν μπορούσε να σταθεί στα πόδια του. Έπεφτε συνέχεια και έσπασε τη μια φορά τα δάχτυλα του και την άλλη το πόδι του. Ήταν πολύ σακατεμένος, αλλά η δύναμη που έπαιρνε από την ομάδα τον βοήθησε να σταθεί στα πόδια  του. Ήταν πολύ χαρούμενος που είχε ανθρώπους δίπλα του να τον στηρίζουν και να τον βοηθήσουν. Και αυτός με τη σειρά του για να μας ευχαριστήσει, μας υποσχέθηκε να μας προστατέψει από κάθε κακό...

Σερρά Αχμέτ, Φατμά Ιμπραήμκο, Νιχάτ Εμίν Κεχαγιά, Αϊσέ Κιρατζή

Ακολουθώντας τη ροή στα Άβδηρα

Σάββατο 8 - Παρασκευή 14 Αυγούστου 2015

KAT001
KAT002
KAT003
KAT004
KAT005
KAT006
KAT007
KAT008
KAT009
KAT010
KAT011
KAT012
KAT013
KAT014
KAT015
KAT016
KAT017
KAT018
KAT019
KAT020
KAT021
KAT022
KAT023
KAT024
KAT025
KAT026
KAT027
KAT028
KAT029
KAT030
KAT031
KAT032
KAT033
KAT034
KAT035
KAT036
KAT037
KAT038
KAT039
KAT040
KAT041
KAT042
KAT043
KAT044
KAT045
KAT046
KAT047
KAT048
KAT049
KAT050
KAT051
KAT052
KAT053
KAT054
KAT055
KAT056
KAT057
KAT058
KAT059
KAT060
KAT061
KAT062
KAT063
KAT064
KAT065
KAT066
KAT067
KAT068
KAT069
KAT070
KAT071
KAT072
KAT073
KAT074
KAT075
KAT076
KAT077
KAT078
KAT079
KAT080
KAT081
KAT084
KAT085
KAT086
KAT087
KAT088
KAT089
KAT090
KAT091
KAT092
KAT093
KAT094
KAT095
KAT096
KAT097
KAT098
KAT099
KAT100
KAT101
KAT102
KAT103
KAT104
KAT105
KAT106
KAT107
KAT108
KAT109
KAT110
KAT111
KAT112
KAT113
KAT114
KAT115
KAT116
KAT117
KAT118
KAT119
KAT120
KAT121
KAT122
KAT123
KAT124
KAT125
KAT126
KAT127
KAT128
KAT129
KAT130
KAT131
KAT132
KAT133
KAT134
KAT135
KAT136
KAT137
KAT138
KAT139
KAT140
001/138 
start stop bwd fwd

Δ.Ε.Ν ΔΙΧΤΥΟνόμαστε στα Άβδηρα
Ταξίδια κάνουμε στο χρόνο
Κοινούς τόπους ανακαλύπτουμε στο δρόμο
Τη δύναμη μας πλέκουμε κόμπο-κόμπο
Και τα όνειρα μας απλώνουμε στον κόσμο

Στην 7ήμερη κατασκήνωση συμμετείχε διαπολιτισμική ομάδα 41 μαθητών Δημοτικού & Γυμνασίου
από την Ξάνθη, την Κομοτηνή, το Δροσερό, τα Φίλια, το Σέλερο, το Άκαρπο, τους Τοξότες, τη Γαλάνη και τη Θαλασσιά.

th15katavdiraTHth15katAvdiraFrontidaTH

 

 

 

 

 

 

...ακολουθώντας τη ροή...
ημερολόγια εμψύχωσης

< κλικ στις εικόνες για να διαβάσετε το ημερολόγια

 

Μοιραζόμαστε.!;

th15diktyΤην τελευταία μέρα της κατασκήνωσης δημιουργήσαμε μια μεγάλη κοινότητα όλοι μαζί - εμψυχωτές, νέοι και γονείς. Εμψυχωτές και νέοι σχεδίασαν μαζί μια ημέρα όπου οι γονείς θα είχαν την ευκαιρία να πάρουν μια γεύση απ' τις μέρες συνύπαρξης των νέων στην κατασκήνωση. Η τραπεζαρία μας απέκτησε "τραπεζομάντιλα δημιουργίες" και ο μπουφές γέμισε με αλμυρές και γλυκές δημιουργίες που είχαν ετοιμάσει οι νέοι. Έφηβοι μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους μέσα από μια θεατρική παράσταση, και παιδιά εκφράστηκαν μέσα από απαιτητικό σε συντονισμό ρυθμό και τραγούδι. Ξεναγοί-νέοι οδήγσαν τους γονείς στους χώρους της κατασκήνωσης και διηγήθηκαν ιστορίες των όσων βιώσανε στο πέρασμα των ημερών.

Όλοι μαζί αφήσαμε τα δικά μας μηνύματα στο μεγάλο δίκτυ, στο χώρο κάτω απ' τα πεύκα που είχε βιώσει την κοινότητα που δημιουργούσαμε καθώς ακολουθούσαμε τη ροή της θερινής δράσης των ΔΕΝ στα Άβδηρα.

‘’Τα παιδιά της διπλανής κοινότητας’’

th15efivoi

Περίεργα βλέμματα και καταστάσεις της διπλανής πόρτας. Ένα συνηθισμένο πρωινό όπως όλα τα άλλα, ενώ όλα κυλούσαν ήρεμα… ξαφνικά ακούστηκαν φωνές από την διπλανή κοινότητα. Μπήκαμε σε σκέψεις να μάθουμε τι συμβαίνει. Σκεφτήκαμε να στείλουμε την Ανθηλάνθη να μάθει τι γίνετε. Από αυτά που μάθαμε καταλάβαμε ότι υπήρχαν δυσκολίες συμβίωση.

Τα παιδιά της διπλανής κοινότητας αντιμετώπιζαν δυσκολίες μεταξύ τους επειδή για πρώτη φορά βρίσκονται σε ένα χώρο με παιδιά που δεν γνωρίζονται και είναι δύσκολο να συνηθίσουν σε αυτό...

...η συνέχεια -αντί να ολοκληρωθεί σε θεατρική παράσταση, ολοκληρώθηκε ως βίωμα μεταξύ των νέων...

"Είμαστε όλοι εμείς"

Πόσο εύκολο είναι να συντονιστούμε μεταξύ μας; Υπάρχει ένας ρυθμός που μπορεί να μας ενώσει; Υπάρχει μια κοινή γλώσσα που μπορεί να μας εκφράσει; Μπορούμε να δημιουργήσουμε το δικό μας τραγούδι; Πόση εξάσκηση χρειάζεται όσπου να αποκτήσουμε την δεξιότητα της διαπολιτισμικής συνύπαρξης; Μέσα στα ερωτήματα, στις δοκιμασίες, σε όσα πετυχαίνουμε και όσα μαθαίνουμε, ναι, είμαστε όλοι εμείς!

th15oloiEmeis


More Articles ...