dengefseis

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

ΔΕΝ ταξιδεύουμε!

Ταξιδεύοντας...ανοίγουμε νέους ορίζοντες!

... ταξιδεύοντας από το Λύκειο στο Πανεπιστήμιο ...

2016-02-12 LYKthes1

Στο πλαίσιο της συνέχισης των δράσεων του Προγράμματος για την Εκπαίδευση των Παιδιών της Μουσουλμανικής Μειονότητας (Π.Ε.Μ), τα Δημιουργικά Εργαστήρια Νέων, τα Δ.Ε.Ν. όπως τα αποκαλούν τα ίδια τα παιδιά, πραγματοποίησαν μια ημερήσια   επίσκεψη στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Την Παρασκευή 12-02-2016, 31 νέοι της Β΄ και Γ΄ Λυκείου της μειονότητας, συνοδευόμενοι από 5  συνεργάτες της δράσης ταξίδεψαν στο Πανεπιστήμιο. Εκεί τους περίμεναν  οι καθηγήτριες Νέτα Αποστολίδου και Ελένη Χοντολίδου που συνεργάζονται με το ΠΕΜ εδώ και χρόνια.

Σκοπός της ημερήσιας αυτής δράσης ήταν  να βιώσουν οι νέοι την εμπειρία μιας φοιτητικής ημέρας, έτσι ώστε να τους δημιουργηθούν κίνητρα, για μεγαλύτερη προσπάθεια επίτευξης των στόχων τους. Παράλληλα η συγκεκριμένη δράση, έδωσε πληροφορίες στον κάθε έφηβο, για τη δομή και τη λειτουργία της κάθε σχολής. Έτσι είχαν τη δυνατότητα να πάρουν απαντήσεις σε ερωτήματα που τους απασχολούσαν.

Οι νέοι οι οποίοι προέρχονταν από διαφορετικές περιοχές της Θράκης, (Αμαξάδες, Φίλια, Κιμμέρια, Ξάνθη, Βανιάνο, Θέρμες, Μύκη, Γοργόνα, Άλμα, και Πάχνη) αποτελούνταν από ένα πυρήνα νέων του Δημιουργικού Εργαστηρίου Νέων με μεγάλο παρελθόν στο ΔΕΝ  η οποία έκανε άνοιγμα σε καινούριους νέους από το χώρο των ΚΕΣΠΕΜ.

Οι εμψυχωτές των ΔΕΝ με την ομάδα νέων που συμμετείχαν έκαναν τρεις συναντήσεις προετοιμασίας ώστε να αξιοποιήσουν καλύτερα την επίσκεψη καθώς και τρεις συναντήσεις αποτίμησης και αξιολόγησης αυτού που βίωσαν. Στις συναντήσεις αυτές οι νέοι είχαν τη δυνατότητα να διευρύνουν τους ορίζοντες τους και να προετοιμάσουν τον εαυτό τους για τη μετάβαση από το Λύκειο στο Πανεπιστήμιο. Δόθηκε η ευκαιρία να γνωριστούν πολύ καλά και να δημιουργήσουν όπως οι ίδιοι ανέφεραν «σχέσεις ζωής». Μοιράστηκαν εμπειρίες και άγχη, οι παλιότεροι επεσήμαναν το πόσο σημαντικό είναι να είναι κάποιος μέλος μιας ομάδας.  Επίσης σε αυτή τη δράση αξιοποίησαν τις ανάγκες και τις απορίες, μετατρέποντας τις σε απαντήσεις και κίνητρα.

Έχοντας την ανάγκη οι νέοι να μοιραστούν αυτή τη μοναδική εμπειρία πραγματοποίησαν μια εκδήλωση την Κυριακή 28-02-2016 στο ΚΕΣΠΕΜ Ξάνθης όπου  οι γονείς τους καθώς και φίλοι τους είχαν την δυνατότητα να «βουτήξουν» σε μια γεύση της προετοιμασίας, του ταξιδιού και της αποτίμησης. Επίσης οι νέοι είχαν την ευκαιρία να δημοσιοποιήσουν τα όσα ζήσανε και σε μια ραδιοφωνική εκπομπή για να κινητοποιήσουν όσους θα ακολουθήσουν μελλοντικά την ίδια διαδρομή του ΔΕΝ.

DTlyk1
DTlyk2
DTlyk3
DTlyk4
DTlyk5
1/5 
start stop bwd fwd

Όπως ίδιοι ανέφεραν:

Συμμετέχω στα ΔΕΝ από το 2011 και κάθε χρόνο όσο μεγαλώνω μέσα από τις  δράσεις, μαθαίνω όλο και περισσότερα πράγματα. Στα ΔΕΝ όλοι συνεργαζόμαστε, μαθαίνουμε, διασκεδάζουμε και η φιλία μας συνεχίζεται μέχρι και σήμερα. Φτιάχνουμε πολλούς φίλους και εκτός από το σχολείο. Η συμμετοχή μου  με βοήθησε γενικότερα στην καθημερινότητα της ζωής μου και στις σχέσεις με τους φίλους μου. Γνώρισα καινούριους τόπους και γενικότερα είχα πολλές ευκαιρίες να περάσω καλά και να ζήσω καινούριες εμπειρίες. Και νιώθω ευτυχισμένη που έχω περάσει αυτά τα 5 χρόνια στο πλαίσιο των ΔΕΝ. (μαθήτρια Β Λυκείου)

Σε αυτή τη δράση υπάρχουν εξειδικευμένοι εμψυχωτές του ΔΕΝ που μας καθοδηγούν σταθερά για να αποκομίσουμε πληροφορίες που θα μας φανούν χρήσιμες στο μέλλον  για την επαγγελματική μας επιλογή, η οποία θα χαράξει το μέλλον της ζωής μας. Επίσης, ένας σημαντικός παράγοντας που μας βοήθησε να ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα που μας απασχολούν γενικότερα σχετικά με τις σχολές ήταν ότι μεταφερθήκαμε στη Θεσσαλονίκη στις σχολές του ΑΠΘ, και οι υπεύθυνοι μας εξήγησαν και μας παρουσίασαν με λεπτομέρειες τι περιλαμβάνουν οι σπουδές σε κάθε σχολή και πώς σχετίζονται με το επάγγελμα που θα μπορούμε να ασκήσουμε στο μέλλον. Συνοψίζοντας, θα πρότεινα στους νέους να συμμετάσχουν στην δράση αυτή γιατί θα πάρουν μέρος σε πολλές δραστηριότητες και θα «βομβαρδιστούν» από γνώσεις. (μαθητής Γ Λυκείου - νέα συμμετοχή)

Ήταν μια τέλεια εμπειρία, πολύ δημιουργική, εγώ το συζήτησα με τα παιδιά μου, θα τους βοηθήσει πολύ σε επιλογές ζωής. (γονέας μαθητή που συμμετείχε στη δράση)

 

"Φοιτητής για μια μέρα" - η δράση όπως την αφηγούνται οι εμψυχωτές της

Για άλλη μία φορά διαπιστώσαμε ότι η καλή συνεργασία είναι το απαραίτητο συστατικό για ένα καλό αποτέλεσμα. Γιατί η καλή συνεργασία βοηθάει πρώτα τον καθένα/μια να καρποφορήσει και στη συνέχεια να χτίσει γερούς δεσμούς με τα μέλη όλης της ομάδας. Και όταν η ομάδα δέσει, τα αποτελέσματα είναι μαγικά! Μπράβο μας, για την συνεργασία μας, την υπομονή μας, την επιμονή μας, την δημιουργικότητά μας, την προσπάθειά μας! Ευχόμαστε να μας δοθεί η ευκαιρία να ταξιδέψουμε ξανά και σε άλλους προορισμούς.

- Νιχάτ Εμίν Κεχαγιά, Αλεξία Πασαδάκη (μέλη του κυττάρου εμψύχωσης της δράσης


> Για τη δράση "Ταξιδεύοντας...ανοίγουμε νέους ορίζοντες" κάντε κλικ για να δείτε στο Δίκτυο Νέων ΔΕΝ ...

... την προετοιμασία της δράσης

... την εκπαιδευτική επίσκεψη της ομάδας νέων στο ΑΠΘ

... την αξιολόγηση & παρουσίαση της δράσης

... τη ραδιοφωνική εκπομπή της ομάδας νέων

 

Χτίζουμε μαζί το αύριο στα Παιδικά Χωριά SOS Θράκης

Στo πλαίσιο της συνέχισης των δράσεων του Προγράμματος για την Εκπαίδευση των Παιδιών της Μουσουλμανικής Μειονότητας (Π.Ε.Μ), τα Δημιουργικά Εργαστήρια Νέων, τα Δ.Ε.Ν. όπως τα αποκαλούν τα ίδια τα παιδιά, πραγματοποίησαν μια ημερήσια δράση ευαισθητοποίησης στο Παιδικό Χωριό SOS, στην Αλεξανδρούπολη.

2015-12-05 DEN-SOSa2015-12-05 DEN-SOSb2015-12-05 DEN-SOSc

Το Σάββατο 05-12-2015, 13 παιδιά του Παιδικού Χωριού Θράκης υποδέχθηκαν μια ομάδα των Δ.Ε.Ν. η οποία αποτελούνταν από 13 νέους της μειονότητας και της πλειονότητας συνοδευόμενοι από 6 εμψυχωτές.  Με το ειδικό προσωπικό του Χωριού και τους εμψυχωτές της ομάδας ΔΕΝ, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωριστούν, να παίξουν, να συνεργαστούν και να μοιραστούν βιώματα και εμπειρίες.

Σκοπός της ημερήσιας αυτής επίσκεψης ήταν να δημιουργηθεί μια μεγάλη αγκαλιά για όλα τα παιδιά, ένας «κοινός τόπος» γνωριμίας και αποδοχής. Άλλωστε τόσο το Δημιουργικό Εργαστήρι Νέων όσο και τα παιδικά χωριά SOS ενισχύουν -από διαφορετικές αφετηρίες σε κάθε περίπτωση- την αρμονική ένταξη και συνύπαρξη των παιδιών μέσα από δραστηριότητες που μαθαίνουν σε μικρούς και μεγάλους ότι η διαφορετικότητα στην κουλτούρα, την γλώσσα και τις εμπειρίες αποτελεί πλεονέκτημα και πλούτο.

Οι εμψυχωτές των Δ.Ε.Ν, με την ομάδα νέων που συμμετείχαν και τους γονείς τους, είχαν από καιρό προετοιμάσει διάφορες δραστηριότητες στις συχνές συναντήσεις που πραγματοποιούσαν στο χώρο των Κέντρων Στήριξης του Προγράμματος. Έτσι η συνάντηση ξεκίνησε με ασκήσεις γνωριμίας, οι οποίες έδωσαν το χώρο και το χρόνο στην καλλιέργεια σχέσης ανάμεσα στους νέους και τους εμψυχωτές. Στη συνέχεια η σκυτάλη δόθηκε στη χειροτεχνία όπου οι νέοι και οι νέες βρήκαν τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν την δημιουργικότητά τους κατασκευάζοντας ενθύμια-μαγνητάκια ψυγείου. Οι ομάδα νέων των Δ.Ε.Ν, σε συνεργασία με τους γονείς και τους εμψυχωτές προσέφεραν επίσης έναν συλλογικό μπούφε, έναν «σοφρά» που χωρούσε όλες τις γεύσεις και όλους τους συμμετέχοντες. Οι τοπικές παραδοσιακές γεύσεις δοκιμάστηκαν από όλους κι έμειναν αξέχαστες. Η εκδήλωση έκλεισε με πολλά παιχνίδια και ένα μεγάλο ευχαριστώ από τους οικοδεσπότες για αυτήν τη ξεχωριστή και γεμάτη μέρα που από τη μία αποκάλυψε τη μαγεία της διαφορετικότητας και από την άλλη δίνει το έναυσμα για παρόμοιες συνεργασίες στο μέλλον.

20151205densos_01
20151205densos_02
20151205densos_03
20151205densos_04
20151205densos_05
20151205densos_06
20151205densos_07
20151205densos_08
20151205densos_09
20151205densos_10
20151205densos_11
20151205densos_12
20151205densos_13
20151205densos_14
20151205densos_15
20151205densos_16
20151205densos_17
20151205densos_18
20151205densos_19
20151205densos_20
20151205densos_21
20151205densos_22
20151205densos_23
20151205densos_24
20151205densos_25
20151205densos_26
20151205densos_27
20151205densos_28
20151205densos_29
20151205densos_30
20151205densos_31
20151205densos_32
20151205densos_33
20151205densos_34
20151205densos_35
20151205densos_36
20151205densos_37
20151205densos_38
20151205densos_39
20151205densos_40
20151205densos_41
20151205densos_42
20151205densos_43
20151205densos_44
01/44 
start stop bwd fwd

...χτίζοντας μαζί το αύριο...


 

> Για τη δράση αυτή, διαβάστε επίσης ...

... την ανάρτηση "Μια ιστορία των ΔΕΝιτών"

... την ανάρτηση "Χτίζουμε μαζί το αύριο στα Παιδικά Χωριά SOS: προετοιμάζουμε & αξιολογούμε τη δράση"

... την ευχαριστήρια επιστολή από τα Παιδικά Χωριά SOS στην Αλεξανδρούπολη

Δ.Ε.Ν. ΠΛΑΤΕΙΑ-ΖΟΥΜΕ!

triskelon... ανοίγω-κλείνω, ανοίγω-κλείνω ...

ή, όταν το πώς ακοκτά μεγαλύτερη σημασία απ' το πόσο

...κλείνοντας έναν κύκλο ταξιδιών στη διαπολιτισμική συνύπαρξη για ακόμα μια χρονιά, η "ΔΕΝ κοινότητα" -γονείς, νέοι και εμψυχωτές- γιορτάσε στην πλατεία της Ξάνθης. Όλοι μαζί εμψυχώσαμε, κι εμψυχωθήκαμε με διαφορετικούς τρόπους -παίζοντας, χορεύοντας, κουβεντιάζοντας- άλλα πάντα με πλατιά χαμόγελα. Η δράση αποτέλεσε μέρος του τριήμερου εκδηλώσεων του ΠΕΜ. Ένα κλείσιμο διαφορετικό απ' όλα τα άλλα, με άνοιγμα στην κοινότητα...

... ευχή όλων, και σε άλλα πολλά, με υγεία!

20150606_denPlateiazoume01
20150606_denPlateiazoume02
20150606_denPlateiazoume03
20150606_denPlateiazoume04
20150606_denPlateiazoume05
20150606_denPlateiazoume06
20150606_denPlateiazoume07
20150606_denPlateiazoume08
20150606_denPlateiazoume09
20150606_denPlateiazoume10
20150606_denPlateiazoume11
20150606_denPlateiazoume12
20150606_denPlateiazoume13
20150606_denPlateiazoume14
20150606_denPlateiazoume15
20150606_denPlateiazoume16
20150606_denPlateiazoume17
20150606_denPlateiazoume18
20150606_denPlateiazoume19
20150606_denPlateiazoume20
20150606_denPlateiazoume21
20150606_denPlateiazoume22
20150606_denPlateiazoume23
20150606_denPlateiazoume24
20150606_denPlateiazoume25
20150606_denPlateiazoume26
20150606_denPlateiazoume27
20150606_denPlateiazoume28
20150606_denPlateiazoume29
20150606_denPlateiazoume30
20150606_denPlateiazoume31
20150606_denPlateiazoume32
20150606_denPlateiazoume33
20150606_denPlateiazoume34
20150606_denPlateiazoume35
20150606_denPlateiazoume36
20150606_denPlateiazoume37
20150606_denPlateiazoume38
20150606_denPlateiazoume39
20150606_denPlateiazoume40
20150606_denPlateiazoume41
20150606_denPlateiazoume42
20150606_denPlateiazoume43
20150606_denPlateiazoume44
20150606_denPlateiazoume45
20150606_denPlateiazoume46
20150606_denPlateiazoume47
20150606_denPlateiazoume48
20150606_denPlateiazoume49
20150606_denPlateiazoume50
20150606_denPlateiazoume51
20150606_denPlateiazoume52
20150606_denPlateiazoume53
20150606_denPlateiazoume54
20150606_denPlateiazoume55
20150606_denPlateiazoume56
01/56 
start stop bwd fwd

Φωτογραφική αφήγηση: Θωμάς Σαμαράς (μέλος του διευρυμένου δικτύου συνεργατών ΔΕΝ)

Αναζητώντας τη συνέργεια

Ένας απ' τους σημαντικούς διαχρονικούς στόχους της δράσης των ΔΕΝ ήταν η αναζήτηση συνέργειας με τοπικούς φορείς στο κοινωνικο-πολιτισμικό πεδίο που την εμπεριέχει. Στην πορεία ανάπτυξης συγκεκριμένης για τον τόπο μεθοδολογία κοινωνικό-πολιτισμικής εμψύχωσης νέων, το δίκτυο συνεργατών των ΔΕΝ -μέλη διαφορετικών τοπικών κοινωνιών της Θράκης- ανέδειξε τα ερωτήματα: Πώς ανοίγουμε τη δράση των ΔΕΝ στην ευρύτερη τοπική κοινωνία; Πώς αξιοποιούμε το χτίσιμο συνεργιών για την κινητοποίηση των διαφορετικών τοπικών κοινωνιών απ' όπου προέρχονται οι νέοι που συμμετέχουν στις δράσεις των ΔΕΝ; Πώς μπορούμε να αναπτύξουμε από κοινού δράση  με φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης εκεί που εφάπτονται οι στόχοι μας; Αυτά τα ερωτήματα, γέννησαν τη δράση αναζήτησης συνεργασίας με τους Δήμους των Ν. Ροδόπης και Ξάνθης στον νέο κύκλο 2014-2015.

DENsiteGuideTHΗ προετοιμασία της δράσης ξεκίνησε τον Οκτώβριο 2014 και περιέλαβε αρχικά μια σειρά εποπτικών συναντήσεων της επιστημονικής υπεύθυνη των ΔΕΝ με την ομάδα συνεργατών των ΔΕΝ που ανέλαβαν τον συντονισμό της δράσης (Σεβάλ Οσμάν Ογλού, Μάκης Σπυριδόπουλος, Χριστίνα Τσιμούδη) ώστε να διαμορφωθούν οι στόχοι της. Ο σχεδιασμός των πρώτων βημάτων επαφών με τους Δήμους αξιοποίησε την εποπτική ματιά μελών της επιστημονικής ομάδας συντονισμού του ΠΕΜ και την πολύχρονη εμπειρία τους στο κοινωνικό και θεσμικό πεδίο της Θράκης.

Ως μέρος της προετοιμασίας της δράσης, σχεδιάστηκε και δημιουργήθηκε ένας φάκελος γνωριμίας με τη δράση των ΔΕΝ που περιείχε έναν “ταξιδιωτικό οδηγό για τους διαδικτυακούς ΔΕΝτόπους”, ένα φυλλάδιο που προσέφερε ένα “ταξίδι στις διαφοροποιημένες δράσεις των ΔΕΝ μέσα στο χρόνο (2002-2014) σε εικόνες”,  και μία επιστολή προς τους Δημάρχους και τα Δημοτικά Συμβούλια των Δήμων.

Στη συνέχεια, τα μέλη του κυττάρου συντονισμού των επιμέρους δράσεων των ΔΕΝ έκαναν την πρώτη επαφή -συνάντηση γνωριμίας και έρευνας πεδίου- με τους Δημάρχους των Δήμων Ν. Ξάνθης και Ροδόπης που σταδιακά ανταποκρίθηκαν θετικά στο κάλεσμα των ΔΕΝ για συνεργασία: Δήμος Αβδήρων (16/12/14), Δήμος Τοπείρου (17/12/14), Δήμος Μύκης (20/1/15), Δήμος Αρριανών (4/2/15) και Δήμος Μαρωνείας-Σαπών (10/2/15).

Από τον κύκλο τον πρώτων επαφών με τους Δημάρχους, οι τέσσερις Δήμοι ζήτησαν την ανάπτυξη συνεργασίας με τα ΔΕΝ (Δήμοι Τοπείρου, Μύκης, Μαρωνείας-Σαπών και Αρριανών). Σύμφωνα με τις ανάγκες και επιθυμίες για συνεργασία -όπως αυτές εκφράστηκαν κατά τη διάρκεια της κάθε συνάντησης με τον Δήμαρχο και τους συνεργάτες του- οι συνεργάτες των ΔΕΝ διαμόρφωσαν διαφοροποιημένες προτάσεις δράσης εμψύχωσης για κάθε Δήμο.

Στη συνέχεια αναπτύχθηκε συνεργασία με τους Δήμους που ανταποκρίθηκαν θετικά στην πρόταση των ΔΕΝ για τη συνδιαμόρφωση, το σχεδιασμό και την υλοποίηση δράσεων εμψύχωσης νέων, σε συνεργασία με τοπικές κοινότητες του Δήμου.

Ακούω, σέβομαι, υποστηρίζω το παιδί μου

Άραγε την ακούμε τη φωνή των νέων;

dyoPouliaDEN

Αυτό το ερώτημα απασχόλησε την ημερίδα για γονείς και νέους, με τίτλο: “Ακούω, σέβομαι, υποστηρίζω το παιδί μου”, που θα έγινε την Παρασκευή 15 Μαΐου, στο Πολιτιστικό Κέντρο Τοξοτών του Δήμου Τοπείρου. Οι εμψυχωτές των Δημιουργικών Εργαστηρίων Νέων  - δράση του Προγράμματος για την Εκπαίδευση των Παιδιών της Μουσουλμανικής Μειονότητας – σε συνεργασία με τον Δήμο Τοπείρου και τον Βοηθό Συνήγορο του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού (Συνήγορο του Παιδιού), κ. Γιώργο Μόσχο,  διαμόρφωσαν ένα χώρο διαλόγου και ευαισθητοποίησης γύρω από τις ανάγκες των νέων και την κοινωνική φροντίδα. Η ημερίδα ήταν παράλληλα δράση εμψύχωσης: ο Συνήγορος του Παιδιού συζήτησε με εφήβους του Δήμου, ειδικός κοινωνικής φροντίδας του Δήμου μίλησε στους γονείς, κι ακόμα υπήρχαν γωνιές με δημιουργικές δραστηριότητες για παιδιά και εφήβους.

Η συνάντηση ξεκίνησε με μια ενδιαφέρουσα τροφοδότηση από τρεις εφήβους μαθητές λυκείου της περιοχής, που έθεσαν ερωτήματα, αλλά και παρουσίασαν σκέψεις τους σχετικά με την κατανόηση και την εφαρμογή των δικαιωμάτων των παιδιών. Τα ερωτήματα των εφήβων και οι πρώτες απαντήσεις σε αυτά αποτέλεσαν έναυσμα προβληματισμού στην ομάδα των συμμετεχόντων στην οποία περιλαμβάνονταν γονείς, εκπαιδευτικοί / παιδαγωγοί και εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης. Οι παρεμβάσεις ήταν αλληλοσυμπληρωματικές και ακούμπησαν ένα πλατύ φάσμα ευθυνών των ενηλίκων σχετικά με την ακρόαση της φωνής των παιδιών, το σεβασμό της προσωπικότητας και των αναγκών τους και την υποστήριξή τους για την εξεύρεση απαντήσεων – λύσεων στις δυσκολίες και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στη ζωή τους. Έθεσαν όμως και θέματα λειτουργικότητας ρόλων και σχέσεων μεταξύ όλων όσων συμμετέχουν σε θέματα διαπαιδαγώγησης, μόρφωσης, επικοινωνίας και ψυχαγωγίας των παιδιών. Στον προαύλιο χώρο  οι νέοι είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε δημιουργικά εργαστήρια ειδικά σχεδιασμένα γύρω απ’ τις έννοιες «ακούω», «σέβομαι» και «υποστηρίζω». Στο σύνολό τους, 33 ενήλικες και 11 νέοι ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα – ένας αριθμός που επέτρεψε στους συμμετέχοντες μια προσωπική συμμετοχή. Ολοκληρώνοντας την ημερίδα, διατυπώθηκε η ευχή και ελπίδα η σημερινή συνάντηση να αποτελέσει μια αρχή διαλόγου γύρω από τις ανάγκες των νέων και την κοινωνική φροντίδα που να ενθαρρύνει τη συνέργεια όλων των δημοτών - απ’ όποιο ρόλο κι αν βρίσκονται. Διαπιστώθηκε η ανάγκη να δημιουργηθούν περισσότερες ευκαιρίες για παρόμοιες εκδηλώσεις, σε περισσότερους τόπους του Δήμου Τοπείρου.

20150515_DEN-DTopeirou01
20150515_DEN-DTopeirou02
20150515_DEN-DTopeirou03
20150515_DEN-DTopeirou04
20150515_DEN-DTopeirou05
20150515_DEN-DTopeirou06
20150515_DEN-DTopeirou07
20150515_DEN-DTopeirou08
20150515_DEN-DTopeirou09
20150515_DEN-DTopeirou10
20150515_DEN-DTopeirou11
20150515_DEN-DTopeirou12
20150515_DEN-DTopeirou13
20150515_DEN-DTopeirou14
20150515_DEN-DTopeirou15
01/15 
start stop bwd fwd

Φωτογραφική αφήγηση: Θωμάς Σαμαράς (μέλος του διευρυμένου δικτύου συνεργατών ΔΕΝ)

4 "δ" περιφέρονται & ΔΕΝ-ο-εμπειρίες μεταφέρονται!

Από το 2007 που δημιουργήθηκαν περιφερειακά ΚΕΣΠΕΜ, τα ΔΕΝ ανέπτυξαν δράση με νέους στα κατά τόπους ΚΕΣΠΕΜ (Ν. Ροδόπης: Οργάνη, Σάπες, Ίασμο / Ν. Ξάνθης: Εχίνο, Γλαύκη, Σμίνθη) ενώ πολλοί μαθητές των περιφερειακών ΚΕΣΠΕΜ συμμετείχαν από το 2011 σε θερινή δράση των ΔΕΝ (Ν. Ροδόπης: Σάπες, Ίασμο / Ν. Ξάνθης: Εχίνο, Σέλερο, Εύλαλο, Δροσερό). Ως μέρος της μεθοδολογίας της κοινωνικο-πολιτισμικής εμψύχωσης που αναπτύσσουμε στα ΔΕΝ, αντιλαμβανόμαστε το κάθε περιφερειακό ΚΕΣΠΕΜ ως ένα κύτταρο της τοπικής κοινωνίας που το πλαισιώνει - με μέλη το διοικητικό του προσωπικό, τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς τους.

Η συγκεκριμένη δράση ενθαρρύνει την ενεργή συμμετοχή της δράσης των ΔΕΝ στο θεσμικό πλαίσιο που την φιλοξενεί (ΚΕΣΠΕΜ) μέσω της ανάπτυξης συνεργασίας μεταξύ των μελών των επιμέρους κοινοτήτων των ΚΕΣΠΕΜ. Διευρύνουμε τη δράση των ΔΕΝ, αξιοποιώντας τη δυνατότητα να αναπτύξουμε μία σειρά από μικρής διάρκειας δράσεις σε όλο το φάσμα των περιφερειακών ΚΕΣΠΕΜ των Ν. Ξάνθης και Ροδόπης, σε συνεργασία με τις επιμέρους κοινότητες των ΚΕΣΠΕΜ (διοικητικό προσωπικό, εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς).

Ο κύκλος δράσης σε κάθε επιμέρους ΚΕΣΠΕΜ ακολουθεί τις τέσσερις διαφορετικές φάσεις τις μεθοδολογίας που αναπτύσσει η δράση των ΔΕΝ (οραματισμός - σχεδιασμός - υλοποίηση – αποτίμηση) ενώ σε κάθε του βήμα συνδιαμορφώνεται σε συνεργασία με τα μέλη της συγκεκριμένης “κοινότητας ΚΕΣΠΕΜ”. Η πολυεπίπεδη συνέργεια που αναπτύσσεται συμπεριλαμβάνει:

(α) τη συνεργασία των μελών του κυττάρου συντονισμού της δράσης (Σεβάλ Οσμάν Ογλού, Μάκης Σπυριδόπουλος, Χριστίνα Τσιμούδη) με τις υπεύθυνες των ΚΕΣΠΕΜ Ν. Ξάνθης και Ροδόπης (Χαρά Καραβία, Μαρία Κωνσταντινίδου) για τους γενικότερους στόχους και τη μεθοδολογία της δράσης,

(β) τη συνεργασία των μελών του δικτύου συνεργατών των ΔΕΝ με μέλη των επιμέρους κοινοτήτων (διοικητικό προσωπικό, εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς) για την έρευνα πεδίου σε κάθε τόπο,

(γ) τη συνεργασία των μελών του δικτύου συνεργατών των ΔΕΝ για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση της δράσης εμψύχωσης, και την αξιοποίηση εθελοντικής συμμετοχής μελών του διευρυμένου δικτύου συνεργατών των ΔΕΝ (πρώην συνεργάτες των ΔΕΝ, εμψυχωτές, νέους ενήλικες-φοιτητές, εξωτερικούς συνεργάτες),

(δ) την αξιοποίηση “πολλαπλών αφηγήσεων” -σύνθεση των διαφορετικών ματιών όλων όσων συμμετείχαν στον κύκλο της δράσης- για την καταγραφή, αποτίμηση και αξιολόγηση της δράσης.

DENvanD2Ενώ διαφοροποιείται στο σχεδιασμό της για κάθε επιμέρους ΚΕΣΠΕΜ, η δράση διέπεται από ένα νήμα που εκφράζεται από τον τίτλο της: “Τέσσερα δέλτα περιφέρονται και ΔΕΝ-ο-εμπειρίες μεταφέρονται” - όπου θα τέσσερα δέλτα είναι: διαπολιτισμικότητα, διαφορετικότητα, δημιουργικότητα και διαδραστικότητα. Ως μέρος της δράσης, ένα μπαούλο -”συλλέκτης ιστοριών”- ταξιδεύει με το βαν των ΔΕΝ από τόπο σε τόπο και γίνεται ο συνδετικός κρίκος των περιφερειακών ΚΕΣΠΕΜ και των διαφορετικών κοινοτήτων.

4 “δ” στο ΚΕΣΠΕΜ Δροσερού

4delta1Γευσιγνωσίες για να φύγουν οι ανορεξίες

Μπήκαμε σε πειρασμό για να δοκιμάσουμε κάτι διαφορετικό.
Τις γεύσεις συνδυάσαμε και πολύ καλά περάσαμε.
Γλυκό, αλμυρό, ξινό, πικρό ήταν το δικό μας γιατρικό.
Με τα μάτια μας κλειστά, μυριστήκαμε τι θα φάμε τελικά.
Και αφού η όσφρηση μας δούλεψε καλά μοιραστήκαμε καλούδια πολλά.

Το παραμυθομπαούλο μας

2 γωνιές δημιουργήσαμε και τον εαυτό μας ζωγραφίσαμε
σε άλλους τόπους για να ταξιδέψει και την ιστορία μας να ζωντανέψει
βάλαμε χρώματα πολλά για να γίνουνε ελκυστικά
με αφορμή να μας γνωρίσουν και στον τόπο μας να τους ξεναγήσουμε
το μπαούλο το γεμίσαμε με τις εμπειρίες που ζήσαμε
νέες φιλίες ζητήσαμε από παιδιά που ποτέ δεν γνωρίσαμε …

 

4delta2Παιχνιδοκατάσταση

Παίζουμε, χορεύουμε με μαεστρία
Δραστηριότητες έχουμε για κάθε ηλικία,
Έχουμε την ευκαιρία να επιλέξουμε
Το παιχνίδι που κάθε φορά θέλουμε να παίξουμε.
Και όταν τα παιδιά γίνονται πολλά
Όλοι μαζί παίζουμε θάλασσα - στεριά
Με μια γραμμή
Που έχει στην αυλή σχεδιαστεί.

Την σφραγίδα την αφήσαμε με τη πινακίδα που δημιουργήσαμε

Φτιάχνω πινακίδα χρωματιστή
Που έχει από ένα μαραγκό σχεδιαστεί
Γεμίζω το βαν μας με χαρά
Και την αφήνω δώρο στα παιδιά.

 

2014-11-29_drosero_01
2014-11-29_drosero_02
2014-11-29_drosero_03
2014-11-29_drosero_04
2014-11-29_drosero_05
2014-11-29_drosero_06
2014-11-29_drosero_07
2014-11-29_drosero_08
2014-11-29_drosero_09
2014-11-29_drosero_10
2014-11-29_drosero_11
2014-11-29_drosero_12
2014-11-29_drosero_13
2014-11-29_drosero_14
2014-11-29_drosero_15
2014-11-29_drosero_16
2014-11-29_drosero_17
2014-11-29_drosero_18
2014-11-29_drosero_19
2014-11-29_drosero_20
2014-11-29_drosero_21
2014-11-29_drosero_22
2014-11-29_drosero_23
2014-11-29_drosero_24
2014-11-29_drosero_25
2014-11-29_drosero_26
2014-11-29_drosero_27
2014-11-29_drosero_28
2014-11-29_drosero_29
2014-11-29_drosero_30
2014-11-29_drosero_31
2014-11-29_drosero_32
2014-11-29_drosero_33
2014-11-29_drosero_34
2014-11-29_drosero_35
2014-11-29_drosero_36
2014-11-29_drosero_37
2014-11-29_drosero_38
2014-11-29_drosero_39
2014-11-29_drosero_40
2014-11-29_drosero_41
2014-11-29_drosero_42
2014-11-29_drosero_43
2014-11-29_drosero_44
2014-11-29_drosero_45
2014-11-29_drosero_46
2014-11-29_drosero_47
2014-11-29_drosero_48
2014-11-29_drosero_49
2014-11-29_drosero_50
2014-11-29_drosero_51
2014-11-29_drosero_52
2014-11-29_drosero_53
2014-11-29_drosero_54
2014-11-29_drosero_55
2014-11-29_drosero_56
2014-11-29_drosero_57
2014-11-29_drosero_58
2014-11-29_drosero_59
2014-11-29_drosero_60
2014-11-29_drosero_61
2014-11-29_drosero_62
2014-11-29_drosero_63
2014-11-29_drosero_64
2014-11-29_drosero_65
2014-11-29_drosero_66
2014-11-29_drosero_67
2014-11-29_drosero_68
2014-11-29_drosero_69
2014-11-29_drosero_70
2014-11-29_drosero_71
2014-11-29_drosero_72
2014-11-29_drosero_73
2014-11-29_drosero_74
2014-11-29_drosero_75
2014-11-29_drosero_76
2014-11-29_drosero_77
2014-11-29_drosero_78
2014-11-29_drosero_79
2014-11-29_drosero_80
2014-11-29_drosero_81
2014-11-29_drosero_82
2014-11-29_drosero_83
2014-11-29_drosero_84
01/84 
start stop bwd fwd

Φωτογραφική αφήγηση: Θωμάς Σαμαράς (μέλος του διευρυμένου δικτύου συνεργατών ΔΕΝ)

Read more: 4 “δ” στο ΚΕΣΠΕΜ Δροσερού

4 "δ" στο ΚΕΣΠΕΜ Σελέρου

... τα τέσσερα Δ περιφέρονται και συναισθήματα μουσικο-θεατρεύονται

2015-01-31 selero

 

ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΚΙ ΕΝΑΝ ΚΑΙΡΟ ήταν ένας άνθρωπος που χρειαζόταν να γλεντάει. Ήταν αγανακτισμένος και οργισμένος και ήθελε να ουρλιάξει. Δεν ήθελε να υποφέρει άλλο, και ήθελε να βρει κάτι για να απολαμβάνει. Δεν ήθελε άλλο να λυπάται και ήθελε να αγκαλιάσει ένα λουλούδι για να χαρεί και να του φύγει ο θυμός. Χρειαζόταν αγάπη και πάθος. Ήθελε να γίνει ακροβάτης. Έπρεπε να έχει αγάπη και να μην εκνευρίζεται όταν πέφτει και πονάει. Τρελαινόταν μ' αυτό γιατί το λαχταρούσε πολύ. Το ποθούσε τόσο πολύ να πραγματοποιηθεί το όνειρό του που έκανε τα πάντα για να κερδίσει το θαυμασμό και το σεβασμό του κόσμου.

2015-01-31_selero_01
2015-01-31_selero_02
2015-01-31_selero_03
2015-01-31_selero_04
2015-01-31_selero_05
2015-01-31_selero_06
2015-01-31_selero_07
2015-01-31_selero_08
2015-01-31_selero_09
2015-01-31_selero_10
2015-01-31_selero_11
01/11 
start stop bwd fwd

φωτογραφική αφήγηση της δράσης

2015-01-31 seleroBKΌταν βιώνεις δύσκολα συναισθήματα -αγανάκτηση κι οργή- πολλές φορές θέλεις να ουρλιάξεις. Πόσο ανάγκη έχεις να γλεντήσεις... Τον Ιανουάριο του 2015 οι έφηβοι του ΚΕΣΠΕΜ Σελέρου καλωσόρισαν τη νέα χρονιά με μία “μουσικο-θεατρική" δράση εμψύχωσης.” Έχτισαν μία ιστορία που μετατρέπει τον άνθρωπο που υποφέρει σ' έναν άνθρωπο που αποκτά αγάπη και πάθος για τις επιθυμίες του. Εμψυχωτές και νέοι έστησαν ένα γλέντι με μουσικά όργανα και χορό, μετουσιώνοντας το ουρλιαχτό σε φωνή που τραγουδά, και τη μοναξιά σε παρέα που κινείται με ρυθμό! Γλεντήστε μαζί τους! (με κλικ στη φωτό δεξιά)

Read more: 4 "δ" στο ΚΕΣΠΕΜ Σελέρου

4 "δ" στο ΚΕΣΠΕΜ Ευλάλου

... τα τέσσερα Δ περιφέρονται, μεταμφιέζονται, παίζουν και χαίρονται

2015-02-08_evlalo_01
2015-02-08_evlalo_02
2015-02-08_evlalo_03
2015-02-08_evlalo_04
2015-02-08_evlalo_05
2015-02-08_evlalo_06
2015-02-08_evlalo_07
2015-02-08_evlalo_08
2015-02-08_evlalo_09
2015-02-08_evlalo_10
2015-02-08_evlalo_11
01/11 
start stop bwd fwd

φωτογραφική αφήγηση της δράσης

Τα Δ.Ε.Ν ήρθαν στο χωριό.
Με πνεύμα καρναβαλικό!
Δεν  κοιτούσαν τον μουντό καιρό.
Και το έριξαν στο χώρο!
Γέμισαν οι αίθουσες γιορτή.
Με παιχνίδι, όργανα και κομφετί!
Μάσκες, σχέδια πολλά.
Για όλα τα γούστα τα διαφορετικά!

Read more: 4 "δ" στο ΚΕΣΠΕΜ Ευλάλου

4 "δ" στο ΚΕΣΠΕΜ Ιάσμου

Τα 4 δέλτα περιφέρονται… και παιδιά του Ιάσμου χαίρονται!!!

2015-03-08_iasmos_01
2015-03-08_iasmos_02
2015-03-08_iasmos_03
2015-03-08_iasmos_04
2015-03-08_iasmos_05
2015-03-08_iasmos_06
2015-03-08_iasmos_07
2015-03-08_iasmos_08
2015-03-08_iasmos_09
2015-03-08_iasmos_10
2015-03-08_iasmos_11
2015-03-08_iasmos_12
2015-03-08_iasmos_13
2015-03-08_iasmos_14
2015-03-08_iasmos_15
2015-03-08_iasmos_16
2015-03-08_iasmos_17
2015-03-08_iasmos_18
2015-03-08_iasmos_19
2015-03-08_iasmos_20
2015-03-08_iasmos_21
01/21 
start stop bwd fwd

Στον Ίασμο επήγαμε
με κρύο, βροχή και χιόνια
και θα το θυμόμαστε για
πολλά ακόμα χρόνια.

Είχαμε σχεδόν όλη την ελπίδα χάσει
πως λόγω του καιρού, κανείς δεν θα περάσει.
Μα να ‘σου πριν τις δώδεκα
ακούσαμε χαμόγελα

και μέχρι το ρολόι να δείξει μεσημέρι
γέμισε ο χώρος μας παιδιά
σε όλα του τα μέρη.

Κάποιοι άκουγαν μουσική
διαβάζοντας τα χείλη
κι άλλος με λάθος νεύμα του
μπορούσε αλλού να σε στείλει.

Φωνές, χαρά και ζωηρά σε μια αίθουσα μικρή
που σε καμιά περίπτωση δεν άφησε γεύση ή αίσθηση πικρή.

Read more: 4 "δ" στο ΚΕΣΠΕΜ Ιάσμου

4 "δ" στο ΚΕΣΠΕΜ Εχίνου

... τα 4Δ περιφέρονται, μαμάδες & παιδιά μπερδεύονται

20150521exi_01
20150521exi_02
20150521exi_03
20150521exi_04
20150521exi_05
20150521exi_06
20150521exi_07
1/7 
start stop bwd fwd

φωτογραφική αφήγηση της δράσης

Μητέρα και παιδί μια σχέση μαγική!
Καθημερινές, μικρές στιγμές,
Φτιάχνουν σχέσεις δυνατές!
Μαζί προχωρούν στο ταξίδι της ζωής,
για να ανακαλύψουν μέσα από τα ματιά της,
το εαυτό τους.
Τους τραγουδά…
Σε ξέρω! Γιατί μου μιλάς για αυτά που νιώθεις!
Μου μιλάς για αυτά που νιώθεις,
γιατί ξέρεις πώς σε αγαπώ ότι και αν πεις!

Read more: 4 "δ" στο ΚΕΣΠΕΜ Εχίνου

4 "δ" στο ΚΕΣΠΕΜ Σαπών

... τα 4Δ περιφέρονται, και οι διαφορές μας περιπλέκονται

20150522sap_01
20150522sap_02
20150522sap_03
20150522sap_04
20150522sap_05
20150522sap_06
20150522sap_07
20150522sap_08
20150522sap_09
20150522sap_10
20150522sap_11
20150522sap_12
20150522sap_13
20150522sap_14
20150522sap_15
20150522sap_16
20150522sap_17
20150522sap_18
20150522sap_19
20150522sap_20
20150522sap_21
20150522sap_22
20150522sap_23
20150522sap_24
20150522sap_25
20150522sap_26
20150522sap_27
20150522sap_28
20150522sap_29
20150522sap_30
01/30 
start stop bwd fwd

φωτογραφική αφήγηση της δράσης

Οι ευνοϊκές καιρικές συνθήκες ήταν σύμμαχος μας στην συνδιοργάνωση της δράσης μας 22-05-2015 στο ΚΕΣΠΕΜ των Σαπών. Οι γωνίες που είχαμε προετοιμάσει σκοπό είχαν την ενίσχυση της αυτοεκτίμησης μας αλλά και το αντίκρισμα που δίνει η εικόνα μας στους άλλους.

Παιδιά μικρά και μεγάλα, εμψυχωτές και συνδιοργανωτές διασκέδασαν κάνοντας τις πλάτες τους καμβάδες όπου ο καθένας αποτύπωνε την εικόνα που αντιλαμβανόταν από τους άλλους. Ο κύκλος συνεχιζόταν με πολλά μπερδέματα στην κυριολεξία καθώς στην επόμενη γωνιά μας περίμενε ένα παιχνίδι ικανοτήτων ισορροπίας και συνεργασίας. Τελική γωνιά ο μεγάλος καμβάς και τα αποκαλυπτήρια των ατομικών καμβάδων. Εκεί ο καθένας τοποθετούσε το ατομικό του αποτύπωμα δημιουργώντας  έναν ομαδικό σκίτσο και στο κλείσιμο τοποθετούσε επάνω του και τον ατομικό του καμβά στον οποίο μπορούσε τώρα πια να δει ότι έγραφαν για εκείνων οι υπόλοιποι.

Μια αναμνηστική φωτογραφία θα αφήσει ανεξίτηλα στις μνήμες μας τα χαμόγελα όλων μας. Εις το επανιδείν...

Read more: 4 "δ" στο ΚΕΣΠΕΜ Σαπών

Συλλογική δράση

diktyodenΜε απώτερο σκοπό την εξέλιξη της σχέσης που αναπτύσσουν τα ΔΕΝ με τοπικές κοινωνίες σ' αυτή τη φάση του ΠΕΜ, εστιάζουμε στην ανάπτυξη μιας “συλλογικής δράσης” σε πολλαπλά επίπεδα. Η δράση δημιουργεί “χώρο κοινωνικό-πολιτισμικής εμψύχωσης” μεταξύ διαφορετικών ομάδων ανθρώπων που δραστηριοποιούνται συλλογικά – η ομάδα εμψυχωτών στο πλαίσιο των ΔΕΝ, ομάδες γονέων στα πλαίσια τοπικών συλλόγων.

Μέσα από το χτίσιμο ενός δημιουργικού διαλόγου, οι διαφορετικές μεταξύ τους συλλογικότητες αποκτούν διαδραστική σχέση, διαμορφώνοντας συνθήκες κοινωνικό-πολιτισμικής εμψύχωσης. Οι διαφοροποιημένες δράσεις εμψύχωσης που σχεδιάζονται είχαν στόχο κάθε φορά να απαντούν σε συγκεκριμένα αιτήματα και υλοποιούνται σε συνεργασία με τοπικούς συλλόγους.

Η συλλογική δράση που αναπτύσσεται ενθάρρυνε την ενδυνάμωση των μελών τοπικών συλλόγων ώστε να διαμορφώνουν αιτήματα και να συμμετέχουν στο σχεδιασμό και την υλοποίηση των δράσεων εμψύχωσης. Ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ενδυνάμωση των μελών του δικτύου συνεργατών των ΔΕΝ ώστε να να προσφέρουν την εμπειρία που έχουν αποκτήσει στην κοινωνικό-πολιτισμική εμψύχωση στον τόπο τους ως μέλη τοπικών κοινωνιών.